Panaszkezelési eljárás
PANASZSZABÁLY
Webáruház www.cabshop.hu
I. Kereskedő azonosítása
1.1. Jelen Panaszkezelési Szabályzat (a továbbiakban: RP) az irányadó a társaság közötti jogviszonyokra
Cégnév: CAB Media sro
Székhely: Mäsiarska 17, Levoča 054 01, Szlovák Köztársaság
Bejegyezve a Kassai Városi Bíróság Division Sro cégjegyzékébe, 27664/V
azonosítószám: 46128948
Áfaszám: 2023261768
Adószám: SK2023261768
Az eladó az általános forgalmi adó fizetője
(a továbbiakban: „Eladó” vagy „Kereskedő”), valamint minden olyan személy, aki az Eladó weboldalán az Eladó által kínált termékek Vásárlója, és a weboldalon közzétett Általános Szerződési Feltételek egyéb rendelkezései értelmében fogyasztóként jár el. Az Eladó honlapja és a fogyasztót meghatározó vonatkozó törvények a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak keretein belül, különös tekintettel a törvényekre: 1. sz. 108/2024 Coll. törvény a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról a módosításokkal, a törvény 2. sz. A 4.4. pontban foglalt eltéréssel módosított 40/1964. pontja, amely a Kereskedő és a nem fogyasztóként eljáró Vevő közötti jogviszonyra irányadó.
1.2 Az Eladó e-mail kapcsolattartója és telefonos elérhetősége:
E-mail: info@cabshop.sk
Tel. sz.: +421904424400
1.3 A panaszok benyújtásának és a szerződéstől való elállásnak a címe:
CAB Media s.r.o., Mäsiarska 17, Levoča 054 01, Szlovák Köztársaság
II. Alapvető rendelkezések
2.1 Jelen panasztételi eljárás a Fogyasztónak minősülő Vásárlók és a Kereskedő közötti jogviszonyt szabályozza.
III. Hibafelelősség gyakorlása
3.1 A Vevő csak akkor gyakorolhatja a kellékszavatossági jogát, ha a hibát indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a termék átvételétől számított 24 hónapon belül reklamálta. Ha ezen időn belül a hibát nem mutatják ki, a kellékszavatossági jogok megszűnnek.
IV. Felelősség a hibákért
4.1 Az eladó felelősséggel tartozik minden olyan hibáért, amely az eladott termék átadásakor fennáll, és a termék átadásától számított két éven belül jelentkezik.
4.2 Ha a vásárlás tárgya olyan digitális elemeket tartalmazó dolog, amelyben a megállapodás szerinti időtartam alatt folyamatosan digitális tartalmat kell nyújtani, vagy digitális szolgáltatást kell nyújtani, a digitális tartalom vagy digitális hibáért az eladó felel. szolgáltatás, amely a megállapodás szerinti teljes időtartam alatt, de legalább a dolog digitális elemekkel történő átadásától számított két éven belül jelentkezik vagy jelentkezik.
4.3 Használt termék esetén a felek a 4.1. és 4.2. pontban foglaltaknál rövidebb, de az áru átadásától számított egy évnél nem rövidebb eladó hibafelelősségben is megállapodhatnak.
4.4 Az Eladó felelősséggel tartozik minden olyan hibáért, amely az eladott termék Vevőnek történő átadásakor fennáll, és amely a termék átadásától számított 6 hónapon belül jelentkezik, ha a Vevő nem fogyasztóként jár el.
V. Hibaszavatossági jogok
5.1 Ha az eladó felelős az eladott termék hibájáért, a vevőnek joga van a hibát kijavítással vagy kicseréléssel megszüntetni , a vételárból megfelelő engedményre vagy az adásvételi szerződéstől elállni.
5.2 A vevő megtagadhatja a vételár vagy annak egy részének megfizetését mindaddig, amíg az eladó nem teljesíti kellékszavatossági kötelezettségét, kivéve, ha a vevő a hiba keletkezésekor a vételár vagy annak egy részének megfizetésével késedelembe esik. mutatott rá. A vevő köteles a vételárat késedelem nélkül megfizetni, miután az eladó kötelezettségeinek eleget tett.
5.3 A vevő kellékszavatossági jogát, ideértve az 5.2. pont szerinti jogát is, csak akkor gyakorolhatja, ha a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül, legkésőbb a pontok szerinti határidő lejártáig reklamált. Jelen panasztételi eljárás 4.1-4.3.
5.4 A kellékszavatossági jogok gyakorlása nem zárja ki a vevőnek a hibából eredő kárának megtérítéséhez való jogát.
VI. Rámutatva a hibára
6.1 A hiba az eladó bármely telephelyén, más személynél, akiről az eladó a vevőt a szerződés megkötése előtt vagy a megrendelés elküldése előtt értesítette, vagy távközlés útján az eladó székhelye, ill. telephelye vagy más olyan cím, amelyről az eladó a vevőt a szerződés megkötésekor vagy a szerződés megkötését követően értesítette.
6.2 Ha a vevő a postai küldemény olyan hibájára panaszkodott, amelyet az eladó megtagadt, a küldemény az elutasítás napján kézbesítettnek minősül.
6.3 Az eladó a hibára való utalást követően haladéktalanul írásban igazolja a vevőt. A hiba igazolásában az eladó feltünteti azt az időtartamot, amely alatt a hiba az 507. §-a szerint. 1. sz. 40/1964 Coll. A Polgári Törvénykönyv jelenlegi változata megszűnik. Az előző mondat szerint meghirdetett határidő nem lehet hosszabb a hiba jelzésétől számított 30 napnál, ha a hosszabb időtartamot az eladótól független, objektív ok nem indokolja.
6.4 Ha az eladó megtagadja a felelősséget a hibákért, írásban értesíti a vevőt az elutasítás okairól. Ha a vevő az eladó hiba miatti felelősségét akkreditált személy, meghatalmazott vagy értesített személy által kiadott szakvéleménnyel vagy szakmai véleménnyel bizonyítja, a hibát ismételten jelezheti, és az eladó a hiba miatti felelősségét nem tagadhatja meg; a hiba ismételt bírálatáért a 621. § bek. törvény 3. -a. 108/2024 Coll. nem vonatkozik a fogyasztóvédelemre és egyes törvények módosítására a módosításokkal. 509. § bek. törvény 2. -a. 40/1964 Coll. módosított Ptk.
6.5 Ha az eladó a szerződés megkötése előtt, vagy ha a szerződés a vevő megrendelése alapján jön létre, a megrendelés elküldése előtt tájékoztatta a vevőt, hogy a hibák más személyt is felróhatnak, úgy ennek a személynek a cselekedete vagy mulasztása cselekménynek vagy mulasztásnak tekintette az eladó hibáiért való felelőssége szempontjából.
VII. Hiba eltávolítás
7.1 A Vevőnek jogában áll dönteni a hiba elhárításáról az áru cseréjével vagy kijavításával. A vevő nem választhat olyan hibaelhárítási módot, amely nem lehetséges, vagy amely a második hibaelhárítási módhoz képest aránytalan költségekkel járna az eladónak, figyelembe véve az összes körülményt, különös tekintettel arra az értékre, amely a termék hiányában lenne. a hibát, a hiba súlyosságát és azt, hogy a második hibaelhárítási mód nem okoz-e jelentős nehézséget a vevő számára.
7.2 Az eladó megtagadhatja a hiba elhárítását, ha a kijavítás vagy a kicserélés nem lehetséges, vagy az összes körülményt figyelembe véve indokolatlan költségeket igényelne, beleértve a 7.1. pont szerinti körülményeket is. második mondat.
7.3 Az eladó a hibát a vásárló általi észlelést követő ésszerű időn belül, saját költségén és a vevőnek komolyabb nehézséget nem okozva, az áru természetére, ill. milyen célra kérte a vevő a terméket.
7.4 Kijavítás vagy kicserélés céljából a vevő a terméket az eladónak vagy a 622. §-a szerinti személynek rendelkezésére bocsátja. törvény 5. -a. 108/2024 Coll. a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról a módosított formában. Az áru átvételének költségei az eladót terhelik.
7.5 Az eladó a megjavított vagy a csereterméket a vevőnek a saját költségén a hibás áru átadásával megegyező vagy hasonló módon adja át, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a vevő az átvétel napjától számított hat hónapon belül nem veszi át a terméket, az eladó eladhatja a terméket. Ha nagyobb értékű áruról van szó, az eladó előre értesíti a vevőt a tervezett eladásról, és ésszerű további határidőt ad neki az áru átvételére. Az eladó haladéktalanul az értékesítést követően kifizeti a vevőnek a tárgy eladásából származó bevételt, az általa annak tárolására és értékesítésére szándékosan fordított költségek levonása után, ha a vevő meghatározott ésszerű határidőn belül él a bevételből való részesedés jogával. az eladó által a tétel tervezett eladásáról szóló értesítésben. Az eladó a terméket saját költségén megsemmisítheti, ha az értékesítés nem volt lehetséges, vagy az értékesítésből származó bevétel nem lesz elegendő az eladó által a tárgy megőrzésére szándékosan fordított költségek fedezésére sem. az eladónak elkerülhetetlenül költenie kellene az eladására.
7.6 A hiba eltávolításakor az eladó gondoskodik az áru eltávolításáról és a kijavított vagy cseretárgy beszereléséről, ha a csere vagy javítás a jellegének és rendeltetésének megfelelően beszerelt hibás termék eltávolítását igényli. mielőtt a hiba megjelent. Az eladó és a vevő megállapodhatnak abban, hogy az áru kiszállítását és a javított vagy cseredarab beszerelését a vevő az eladó költségére és kockázatára biztosítja.
7.7 Az eladót a hiba áru cseréjével történő elhárításakor nem illeti meg a dolog normál elhasználódásából eredő kár megtérítésére, valamint a termék cseréje előtti rendeltetésszerű használatából eredő kár megtérítésére.
7.8 A cseretárgy hibáiért az eladó a 619. sz. 108/2024 Coll. a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról a módosított formában.
7.9 A vevőnek joga van a vételárból ésszerű engedményre, vagy az adásvételi szerződéstől az 517. §-a szerinti további ésszerű határidő megadása nélkül is elállhat. törvény 1. 1. sz. A módosított 40/1964 Ptk
a) az eladó nem javította vagy cserélte ki a terméket,
b) az eladó nem javította ki vagy cserélte ki a terméket a 623. § bek. törvény 4. és 6. §-a szerint. 108/2024 Coll. a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről,
c) az eladó megtagadta a hiba elhárítását a 623. §-a szerint. törvény 2. -a. 108/2024 Coll. a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről,
d) a dolognak a javítás vagy kicserélés ellenére ugyanaz a hibája van,
e) a hiba olyan súlyos, hogy az azonnali vételár-engedményt vagy az adásvételi szerződéstől való elállást indokolja, vagy
f) az eladó kijelentette, vagy a körülményekből egyértelműen kitűnik, hogy a hibát ésszerű időn belül, vagy anélkül, hogy a vevőnek komoly nehézséget okozna, nem távolítja el.
7.10. A vételárból nyújtott kedvezménynek arányosnak kell lennie az eladott áru értékének és annak az értéknek a különbözetével, amely akkor lenne, ha a termék hibátlan lenne.
7.11 A vevő nem állhat el a 7.9. pont szerinti adásvételi szerződéstől, ha a vevő részt vett a hiba bekövetkezésében, vagy a hiba elhanyagolható. Az eladót terheli a bizonyítási teher, hogy a vevő részt vett a hiba előfordulásában, és a hiba elhanyagolható.
7.12 Ha a szerződés több tétel vásárlására vonatkozik, a vevő attól csak a hibás termék vonatkozásában állhat el. Egyebekben csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el, hogy a többi dolog hibás megőrzésében érdekelt lesz.
7.13 A vevő a szerződéstől vagy annak részétől való elállást követően az árut az eladó költségére visszaküldi az eladónak. Az eladó gondoskodik annak a dolognak az eltávolításáról, amelyet jellegének és rendeltetésének megfelelően a hiba nyilvánvalóvá válása előtt szereltek be. Ha az eladó az árut ésszerű időn belül nem távolítja el, a vevő az eladó költségére és kockázatára biztosíthatja az áru elszállítását és az eladóhoz való eljuttatását.
7.14 Az eladó a szerződéstől való elállást követően a vételárat legkésőbb a terméknek az eladónak való visszaküldésétől számított 14 napon belül, vagy annak bizonyítását követően, hogy a vevő elküldte az eladónak, visszaküldi a vételárat, amelyik előbb bekövetkezik. .
7.15 Az eladó a vételárat a vevő által a vételár megfizetésére használt módon visszafizeti vagy a vételárból kedvezményt fizet, ha a vevő más fizetési módhoz kifejezetten nem járul hozzá. A fizetéssel kapcsolatos minden költség az eladót terheli.
7.16. Az eladónak nincs joga az áru normál elhasználódásából eredő károk megtérítésére, valamint a termék rendeltetésszerű használatából eredő kártérítésre az adásvételi szerződéstől való elállás előtt.
VIII. Felelősség a digitális teljesítmény hibáiért
8.1 A kereskedő felelős minden olyan hibáért, amely a digitális terméken a kiszállítás időpontjában jelentkezik, és amely a kézbesítéstől számított két éven belül jelentkezik, ha egy digitális termékről van szó, amelyet egy alkalommal szállítanak ki, vagy egyes termékekből álló összességben szállítják.
8.2 A kereskedő a digitális teljesítés hibáját a fogyasztó reklamációját követő ésszerű időn belül, díjmentesen és anélkül, hogy a fogyasztónak komoly nehézséget okozna, figyelembe véve a digitális teljesítés jellegét és célját. a fogyasztó a digitális teljesítést kérte.
8.3 A kereskedő megtagadhatja a hiba elhárítását, ha annak eltávolítása nem lehetséges, vagy ha az aránytalan költséggel járna számára, figyelembe véve az összes körülményt, különös tekintettel arra, hogy a digitális teljesítmény a hiba nélkül milyen értékkel bírna és a hiba súlyosságát figyelembe véve.
IX. Felelősség a szolgáltatás hibáiért
9.1. Az eladó felelősséggel tartozik a szolgáltatásnak a szolgáltatás teljesítésekor tapasztalt hibájáért, amely a szolgáltatás teljesítését követő két éven belül jelentkezik.
9.2 A szolgáltatáshiba miatti felelősségi jogok gyakorlása során a Kbt. Jelen panasztételi eljárás VI
X. Záró rendelkezések
10.1 A jelen Panaszkezelési Eljárás a jelen Weboldalon található Általános Szerződési Feltételek és a személyes adatok védelmére vonatkozó elvek és utasítások szerves részét képezi. Dokumentumok - Általános üzleti feltételek és a jelen Weboldal személyes adatainak védelmére vonatkozó alapelvek és utasítások az Eladó Webhelyének domainjén vannak közzétéve.
10.2 Jelen Reklamációs Szabályzat az Eladó honlapján történő közzétételének időpontjában, 2025. január 23-án lép hatályba.
Ez az e-shop a https://www.pravoeshopov.sk tanúsítvánnyal rendelkezik